ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene voorwaarden

Artikel 1 toepassingsgebied
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onderzoek- en behandelovereenkomsten, zowel mondeling als schriftelijk aangegaan tussen de psycholoog, Marjolein Aarts, en de cliënt.

Artikel 2 begripsbepaling
Psycholoog - de persoon die de behandeling geeft.

Cliënt - de persoon die zich aangemeld heeft bij Marjolein Aarts Psycholoog.

Zorgverzekeraar - de verzekeringsmaatschappij waar de cliënt zijn/haar zorgverzekering heeft.

NIP - het Nederlandse Instituut voor Psychologen
 
Artikel 3 verantwoordelijkheid psycholoog
De psycholoog handelt volgens de beroepscode NIP. De beroepscode is te vinden op: https://www.psynip.nl/uw-beroep/beroepsethiek/beroepscode/

De psycholoog is bereikbaar per telefoon (06-41774711) of per email (info@marjoleinaarts.nl) van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00-17:00 (uitgezonderd op feestdagen). De psycholoog reageert binnen 1 werkdag  op de berichten. 

De psycholoog bespreekt met de cliënt over de wachttijd. Mocht de wachttijd langer zijn dan 2 weken voor de eerste behandeling, dan is de psycholoog verplicht om de cliënt te adviseren om aan te melden bij een andere psycholoog. 

Bij een annulering van een consult door de psycholoog, is de psycholoog verplicht om dit zo spoedig mogelijk te vermelden aan de cliënt. Daarnaast biedt de psycholoog de mogelijkheid aan om de consult op een andere datum/tijdstip te verplaatsen in samenspraak met de cliënt.

De psycholoog heeft geheimhoudingsverplichting over de behandeling van de cliënt, ook na beëindiging van de professionele relatie met de cliënt.

Artikel 4 verantwoordelijkheid cliënt
De cliënt dient zich op verzoek van de psycholoog te kunnen identificeren door middel van een geldig identiteitsbewijs.

Artikel 5 annulering consult
De cliënt dient bij verhindering uiterlijk een volledige werkdag (24 uren) tevoren te zijn doorgeven aan de psycholoog, telefonisch (06-41774711) of via e-mail (info@marjoleinaarts.nl). Indien u voicemail krijgt, spreekt u dan een bericht in. Bij te late afmelding en bij niet verschijnen zonder afmelding wordt de geplande behandeling in rekening gebracht aan cliënt, ongeacht de reden.

Indien de cliënt voor een 2de keer niet verschijnt op afspraak zonder afmelding. Dan heeft de psycholoog het recht om de behandeling met de cliënt te stoppen.

Artikel 6 aansprakelijkheid
Aansprakelijkheid van de psycholoog is beperkt tot de factuurwaarde van de geleverde diensten. Aansprakelijkheid voor indirecte schade / gevolgschade is te allen tijde uitgesloten. 

Artikel 7 rechtskeuze
Op alle overeenkomsten met de psycholoog is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 8 dossier
Van de behandeling wordt een elektronisch dossier bijgehouden (dossierplicht). Dit dossier staat op een externe beveiligde server. De gegevens worden conform de wettelijk gestelde eisen bewaard. De wettelijke bewaartermijn van dit dossier is 15 jaar. De cliënt heeft het recht op inzage in, aanvullen of verwijderen van de dossier en recht op afschrift.

Artikel 8 betalingstermijn
Alle door de psycholoog gefactureerde nota's dienen te worden voldaan binnen veertien dagen na de factuurdatum door de cliënt. De cliënt kan betaling niet achterwege laten met een beroep op verrekening. Betaling dient te geschieden naar geleverde diensten en niet naar behaald resultaat.

Artikel 9 betalingsherinnering
Indien de cliënt niet heeft betaald binnen 14 dagen na factuurdatum, dan stuurt de psycholoog een betalingsherinnering. Voor het zenden van een betalingsherinnering komt €10,- administratiekosten bij. De betalingsherinnering dient binnen 14 dagen betaalt te worden na zending. Er worden maximaal 2 betalingsherinneringen gestuurd. Als de cliënt na de betalingsherinneringen het gefactureerde bedrag niet heeft betaald, dan wordt de cliënt in gebreke gesteld. De psycholoog zal incassomaatregelen treffen dan wel door derden laten uitvoeren 

Artikel 10 betalingsachterstand
Bij een betalingsachterstand door de cliënt is de psycholoog gerechtigd, tenzij de behandeling hierin tegen verzet, de behandeling op te schorten totdat de cliënt de factuur heeft voldaan. 

Artikel 11 klacht
De cliënt heeft het recht om een klacht in te dienen. Indien de cliënt een klacht heeft over het beroepsmatig functioneren van de psycholoog, bespreekt de psycholoog dit graag in een persoonlijk gesprek. De cliënt en de psycholoog proberen in de eerste instantie samen uit te komen. Indien beide partijen niet uitkomen. Dan kan de cliënt een klacht indienen bij de College van tuchtcommissie via www.psynip.nl
Share by: